Veelzijdig Vega

Waarom Veelzijdig Vega?

Waarom Veelzijdig Vega

“Variëren en elke dag een mooi kunstwerk op je bord creëren”, dat is echt gezond. En waarom Veelzijdig Vega, omdat variëren of veelzijdig eten ervoor zorgt dat je alle macro- en micronutriënten binnenkrijgt en je loopt geen voedingstekorten op. Dan heb jij minder kans op virussen, je krijgt een energieboost en blijft vitaal. Vezelrijke koolhydraten, vitamines, mineralen en goede onverzadigde vetten heb je dus elke dag nodig.

Gevarieerd koken, dat kan toch iedereen, denk je waarschijnlijk. Maar de kunst is zo verrukkelijk mogelijk koken met minder milieubelasting en meer nutriëntenbehoud. Dat is inderdaad makkelijk en daarvoor hoef je geen keukenprins(es) te zijn. Varieer met verschillende kleuren groenten, granen & groene eiwitten en verminder de kans op welvaartsziekten.
Lees waarom je voor Veelzijdig Vega zou kiezen?

Gezondheid boosten en slank blijven

Heb je gedacht of gehoord dat je slank blijft als je koolhydraten of vetten skipt van je menu? Zeker niet, want de energie uit koolhydraten en goede onverzadigde vetten heeft je lichaam hard nodig. Ook als je wilt afslanken is het belangrijk dat je minimaal 30% van je calorie inname uit koolhydraten haalt.

Dat is ook de reden dat Veelzijdig Vega gerechten niet arm zijn koolhydraten en gezonde vetten. Boost je gezondheid zonder extra pondjes aan te komen met de gerechten uit dit blog. Veelzijdig Vega bewijst dat ……

–  een Spaanse tortilla verrukkelijk smaakt zonder eieren;
–  je zonder bladerdeeg een zalige hartige taart kunt maken;
–  mayonaise niet nodig is om een heerlijke salade te maken;
–  je geen boter, eieren en geraffineerde suiker nodig hebt voor lekkere muffins;
–  je eiwitrijke pannenkoeken kunt bakken zonder eieren;
–  veelzijdige wereldse gerechten je slank houden.

Zintuigen prikkelen en ontstressen

“Eat good, feel good”, goed eten geeft je niet alleen een tevreden gevoel, het bepaalt ook je humeur. De geuren, kleuren en smaken zijn eetlust opwekkend en ze hebben een sterke verbinding met ons brein. De creativiteit in de keuken verlaagt stressgevoelens en bevordert de gezondheid. Uit verschillende onderzoeken blijkt dat “Koken is ontspannend, stressverlagend en breinstimulerend”. Dus kook lekker en geniet van je kookkunsten met de makkelijke veelzijdige recepten.

Meer vitamines- en mineralenbehoud

Hoe profiteer je meer vitamines- en mineralen uit groenten? Door zoveel mogelijk onbewerkt te eten en natuurlijk gezonde kooktechnieken. Ga je klein beetje groente koken met een liter water en gooi je daarna het waardevolle kookvocht weg? Met dat vocht spoel je de vitamines- en mineralen ook weg.

Nu denk je misschien dat je liever een salade maakt van die vitaminebommen. Dat is wel een manier om te profiteren van de vitamines- en mineralen. Alleen niet alle groenten zijn geschikt om rauw te eten en ze kunnen zwaar op de maag liggen. Gekookte of gestoomde groenten kan je lichaam beter verteren. Geniet van de groenten, kook ze volgens deze technieken en blijf fit, mooi en slank.

Smaaksensatie door goede combinaties

Het oog wil ook wat! Kleurrijke gerechten met juiste kleuren combinaties geven je maaltijd ook een bijzonder tintje. Dat geeft de echte smaaksensatie en je boost je gezondheid, een voorbeeld: tomaten passen niet in een pompoenschotel en wel heel goed in een spinazieschotel. En deze 2e combinatie levert je ook extra ijzer, wat voor de vegetariërs een aandachtpunt is. Op Veelzijdig Vega vind je nog veel meer goede oogverblindende combinaties.

Kook verrukkelijk veelzijdig, prikkel je zintuigen, profiteer meer van vitamines- en mineralen op een makkelijke manier. Geniet van de heerlijke smaaksensatie, geef ziekteverwekkers geen kans en blijf aardig voor de moeder aarde. Geniet lekker, blijf mooi slank en bruis van de energie!

 

Reageer gerust (je e-mailadres wordt niet gepubliceerd).

Alvast bedankt