Veelzijdig Vega
Spruitjesschotel

Smakelijke spruitjes

Geef deze ondergewaardeerde groente een make-over en geniet. Spruitjes hebben niet de beste reputatie aan tafel maar ze barsten van de gezonde stoffen. De hoge dosis antioxidanten in deze super groente kunnen zelfs risico op kanker en hartziekten verlagen. En als je van deze mini kooltjes een lekker fast food maakt, zullen je kinderen er ook van smullen. Geniet gezond en bereid jezelf voor op de komende winter.
Porties 4

Ingrediënten

  • 700 gr spruitjes
  • 500 gr voorgekookte krieltjes
  • 2 el tomatenpuree
  • 2-3 el olie
  • 1 tl paprikapoeder
  • Zout en peper

Instructies

  • Verwarm de olie in een koekenpan, voeg de paprikapoeder en spruitjes toe. Roerbak de groente enkele minuten op middelmatig vuur.
  • Giet er een paar scheplepels water in, doe de deksel op de pan en laat ze op laag vuur smoren. Laat de spruitjes 10 minuten garen, doe dan de voorgekookte krieltjes erbij en laat het geheel nog 10-15 minuten stoven.
  • Meng tomatenpuree met 2 el water en roer erdoor. Breng smakelijke spruitjes op smaak met zout en peper en serveer met tomatensalade en vleesvervanger naar keuze.

Reageer gerust (je e-mailadres wordt niet gepubliceerd).

Recipe Rating




Alvast bedankt