Groene tartaar

Wil je afvallen of jouw LDL cholesterol verlagen? In beide gevallen heeft jouw lichaam baat bij gezonde omega 3 vetten, vezels en groene eiwitten. En al deze stoffen zitten in deze groene tartaar, eet het twee keer per week en het verschil merk je gauw. Kies ook uit veelzijdige gezonde schotels zoals deze en eet lekker gevarieerd. Blijf volhouden met het eten van vezelrijke schotels die barsten van gezonde vetten en groene eiwitten. Hier vind je het simpele tartaar-recept. Creëer, geniet en boost je lichaam.
Gang Bijgerecht
Porties 4

Ingrediënten

  • 3 grote avocado’s
  • 200 gr diepvries doperwten
  • 4 el limoensap
  • Zout en peper
  • Rucola sla voor de garnering

Instructies

  • Stoom de diepvriesdoperwten en laat ze afkoelen.
  • Snijd de avocado’s in de lengte door midden, draai de twee helften los.
  • Verwijder de pit, haal het vruchtvlees met een lepel eruit en prak het met een vork.
  • Meng de afgekoelde doperwten, het limoensap, zout en peper erdoor.
  • Leg wat slablaadjes op een bord, leg daarover een ringvorm, verdeel de groene massa erin en haal de vorm voorzichtig eraf.
  • Garneer met limoenrasp en rucola sla.
  • Lekker als lunchgerecht, bijgerecht of tussendoortje.

Reageer gerust (je e-mailadres wordt niet gepubliceerd).

Recipe Rating




Alvast bedankt

NederlandsEnglishFrançaisDeutschहिन्दीEspañol