Deegvrije pizza

Eet jij wel de aanbevolen hoeveelheid van 250 gram groente per dag? Op je bord zien die gekleurde vitaminebommen er prachtig uit en ze hebben ook heilzame effecten voor je gezondheid. Er zijn talloze manieren om extra groente binnen te krijgen. Een lunchgerecht met veel groente, heerlijke spread, verwarmend soepje en zelfs een groente pizza. Deze deegvrije pizza heeft een makkelijk te maken broccolibodem. Beleg de pizza met je voorkeursgroenten en eet lekker.
Gang Tussendoortje
Keuken Italiaans

Ingrediënten

Voor 2 pizzabodems

  • 200 gr broccoliroosjes
  • 125 gr mozzarella
  • 2 el lijnzaad
  • 1 tl roze zout
  • Peper en Italiaanse kruiden
  • Voor de topping
  • Plakjes tomaten
  • Paprika of courgette plakken
  • Mozzarella
  • Geraspte kaas

Instructies

  • Verwarm de oven op 200 graden. Doe de schoongemaakte broccoliroosjes samen met het lijnzaad, mozzarella, het zout en peper in de hakmolen en maal ze fijn.
  • Verspreid de massa op een bakpapier en maak er 2 ronde vormen van. Leg het voor 20 minuten in de oven.
  • Haal de bodems eruit en beleg ze met een laagjes saus en groenten naar keuze. Bestrooi de pizza’s met kaas en bak ze ongeveer 15 minuten in de oven.

Leave a Comment