Aardappel roti

Aardappel roti

Ben je dol op aardappelen en houd je vaak restjes over? Tover ze om in de verrukkelijke Indiase specialiteit: aardappel roti. Meng wat meel door restjes aardappelen en maak een soepel deeg. Mag je geen granen vanwege gluten-allergie, vervang het gewone meel door glutenvrij meel bijvoorbeeld van kikkererwten. En maak gezonde roti die ze in India paratha noemen wat een vet ontbijtgerecht is. Bestrijk er minder ghee of olie op en eet de aardappel roti op welke tijdstip je ook wilt.
Keuken Indiaas

Ingrediënten

Voor 8-10 roti’s

  • 250 gr gekookte aardappelen
  • 100 gr roti meel of tarwe/volkoren meel
  • 1-2 el ghee of olie
  • Zout en (chili)peper
  • Koriander of peterselie, fijngehakt
  • Extra meel

Instructies

  • Prak de aardappelen en meng het meel, zout, peper en koriander of peterselie erdoor.
  • Maak een soepel deeg zonder behulp van water, zo nodig voeg je ghee/olie toe.
  • Laat het deeg ongeveer half uur rusten en kneed nog eens.
  • Maak er ronde ballen van en bak de roti zoals je gewend bent of laat je inspireren door dit recept.
  • Eet de aardappel roti met dahl of yoghurt en lekkere salade erbij en waan jezelf in de oorspronkelijke roti-land.

Reageer gerust (je e-mailadres wordt niet gepubliceerd).

Recipe Rating




Alvast bedankt