3 tips tegen coronastress

Coronastress

Hoe lang duurt de Corona pandemie nog? Wanneer kunnen we op een gewone manier deelnemen aan alle activiteiten. Angst, bezorgdheid, verdriet, eenzaamheid en maatregelen zorgen voor stresssituaties. Een beetje gezonde stress hoort bij het leven maar blijvende stress maakt je ziek. Dan krijg je allerlei kwaaltjes en het coronavirus verdwijnt in ieder geval niet door te stressen.

Hoe kun je op een gezonde manier omgaan met deze stressvolle periode? Lees deze 3 tips tegen coronastress en word vrolijk.

Volg minder journaal

Natuurlijk willen we overal van op de hoogte blijven, je wordt er alleen niet altijd blij van. Beperk daarom de Corona nieuwsupdate tot maximaal twee keer per dag. Zoek afleiding door iets te doen wat je echt leuk vindt en waar jij plezier in hebt.

Richt je aandacht op positieve dingen, lees inspirerende artikelen en volg minder journaal. Omring jezelf met positieve mensen en denk positief want een positieve gedachtegang vermindert stress. Geniet van je passie/hobby, krijg positieve energie en maak van coronastress een positieve kracht.

Zorg goed voor jezelf

Juist in deze epidemie tijden is hygiëne en zelfzorg ontzettend belangrijk. Ga op vaste tijden naar bed en sta vroeg op zoals je altijd voor Corona deed. En vergeet niet dat je in frisse lucht minimaal ½ uur per dag lichaamsbeweging nodig hebt. Zorg goed voor jezelf door rust, rein, regelmaat, beweging, gezond eten en genieten. Bewegen hoeft niet in de sportschool, je kunt ook lekker ontspannen door yoga, meditatie, dansen of een andere activiteit.

Versterk je weerstand

De belangrijkste uit 3 tips tegen coronastress is het versterken van jouw immuunsysteem, ervoor zorgen dat je fit bent. Een fit lichaam kan tegen een stootje waardoor je minder besmettingsrisico hebt. Versterk je weerstand daarom met een dieet wat rijk is aan vitamines, mineralen en genoeg voedingsvezels. Eet je veel fastfood of kant- en klare pizza’s dan mis je belangrijke voedingsstoffen. Een zelfgemaakte volwaardige maaltijd zoals deze en een feel good schotel met kruiden/specerijen zal je oppeppen.

Corona houdt je binnen en dat komt goed uit want zo kun je gezond genieten van je kookkunsten. Heerlijke maaltijden snel op tafel toveren is makkelijk, stressverlagend en breinstimulerend. In het blog over Corona crisis kooktips kun je gezonde kooktips lezen voor jou en je portemonnee.

Ten slotte richt je aandacht op positieve dingen, zorg voor ontspanning en geniet van je kookkunsten. Maak je niet ziek door Coronaverhalen, denk aan deze 3 tips tegen coronastress en boost je gezondheid. 

Bron: Hartstichting

2 thoughts on “3 tips tegen coronastress

  1. Door Corona kreeg ik inderdaad stress. Ik hou niet van mondkapjes gebruiken maar op mijn werk is het verplicht. Ach ja, het wordt toch een keer anders. Nu maak ik mij er niet druk om. Bedankt voor de goede tips.

    1. Beste Aida, Bedankt voor je reactie op 3 tips tegen Coronastress. Fijn dat je er nu niet zo druk om maakt. Geniet vooral van de leuke dingen en wees trots op je creativiteit. Dankzij Corona worden we ook zo creatief en vermaken ons goed in eigen huis. Vergeet ook niet gezond te blijven eten, vind de inspiratie op Veelzijdig Vega.

Reageer gerust (je e-mailadres wordt niet gepubliceerd).

Alvast bedankt

NederlandsEnglishFrançaisDeutschहिन्दीEspañol